Publicat per & arxivat en General.

Navegant per les sinuoses parets de Collroig, entre canaleres i un calcari compacte exquisit.

Detalls tècnics

La zona de Montgrony és, sens dubte, un dels grans atractius del Ripollès a nivell de natura. Boscos densos i frondosos en harmonia de colors segons l’època de l’any, roques d’un calcari exquisit per la seva textura, compactabilitat i contrast amb l’entorn.

Des de Campdevànol agafem la carretera que puja direcció al poble de Gombrèn, per continuar uns quilòmetres més amunt (direcció al Coll de Merolla i la Pobla de Lillet) fins a trobar el desviament al Santuari de Montgrony a la dreta.

Seguim la pista asfaltada i guanyem alçada ja per una zona privilegiada. Arribats a la bifurcació, prenem la pista de l’esquerra cap al refugi de Planelles (deixem a la dreta el Santuari de Montgrony). Passat el refugi, la pista deixa de ser asfaltada i comencen unes curves amb algun tram delicat, però s’arriba al coll on trobem el pàrking de Collroig sense complicacions. Just davant, l’esbelta paret ens saluda, amb les vies al cantó dret.

Aproximació ràpida (10-15′) seguint fites i marques vermelles, amb tendència a la dreta.

Ressenya de les vies Alicorn i Ullets d’Esmeralda. Extreta del blog silenciomineral.

Via Alicorn:

• Un primer llarg de tràmit, que perd encant per la travessa entre boixos fins a trobar la R1.
  • Segon llarg a l’ordre del dia. Tècncis, exigent i complert. Amb les assegurances justes i un parell de trams físics que ens posen les piles de cop. Escalada d¡adherencia i entre canaleres en tota regla. Un gran llarg!
  • Tercer llarg: és la continuació del segon però amb menys exigències, excepta la sortida final que es posa vertical (6A) i escassegen els cantells. Hem d’entrar dins la fissura i encastar peus i mans per progressar fins a superar -lo i arribar a la R3. Els friends i els aliens entren de conya.
  • Descens caminant per darrere o fent 3 ràpels fins peus de via o 2 ràpels i agafant un caminet per desfer el primer llarg.

Descens mitjançant dos/tres ràpels per la mateixa via Alicorn.

Via Ullets d’Esmeralda:

Surt una mica més a la dreta de l’Alicorn, just abans de la paret de roca sortint que queda a la dreta.

• Primer llarg ràpid i de pur tràmit que acaba amb tendència a l’esquerra cam a la vegetació.
  • Segon llarg du plasir! Preciós, elegant i un repertori complet de situacions: escalada d’adherencia constant, entre canaleres, plaques, trams amb bústies d’escàndol i alguna travesia de confiar molt interessant.
  • Tercer llarg: Una placa vertical que ens fa jugar amb les contraposicions i l’obertura de cames. A la tercera xapa la placa és més fina. El tram final fins la R3 és per gaudir amb plenitud.
  • Quart llarg de tràmit que fa un flanquig d’esquerres per acabar superant un bloc i arribar a la R4.

Descens igual que la via Alicorn.

Segon llarg de la Ullets d’Esmeralda, una combinació de bústies i canalers per gaudir de l’escalada amb tota la plenitud!

Arribant al tram de 6A del penúltim llarg de la Ullets d’Esmeralda.

Dues vies per gaudir de l’escalada i d’un entorn privilegiat!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *