Publicat per & arxivat en General.

Circular al Parc Natural i Reserva Nacional du Neouvielle enllaçant dos grans cims

Dades d’interès

Circular completa. (Foto extreta del blog Komando Kroketa)

Circular amb ambient alpí en un dels llocs més bells de Pirineu, el Parc Natural i Reserva Nacional du Néouvielle.
Sortint de l’aparcament del Lac d’Aubert, creuem la presa de l’esquerra i comencem a guanyar alçada direcció a al Pas du Gat. Això ens permet pujar per la zona més còmoda, evitant els pendents pronunciades i les zones acanalades més exposades. Abans del Pas, resseguim tota la Crete des Laquettes per sota, seguint les campes de neu que van direcció al Ramougn, visible en tot moment.

Si volem anar al Neouvielle directament per a una activitat més tranquil·la i completa sobre esquís, abans de pujar al Pas du Gat, anirem a la dreta per superar la Crete du Barris d’Aubert just en el seu inici. D’aquí la pujada al Neouvielle és molt franca, tant per l’esquerra (vessant NE, entre el Ramougn i el Neouvielle), com per la clàssica baixada de la dreta (vessant N, glacera de Neouvielle).
Nosaltres busquem un punt alpí a l’activitat i seguim directes fins arribar a la base de la cara SE del Ramougn. Optem per l’aresta esquerra, just on acaba la neu es comença a navegar per la paret, buscant sempre la línia més evident per superar els gairebé 150m que ens separen del cim. Hi ha infinitat d’opcions, però la més assequible puja directa a una instal·lació de ràpel i després tendeix a la dreta, fins arribar a l’aresta NE per culminar els últims metres. La roca és exquisida, molt adherent i amb la presa bona en els passos clau de III i IV. Hi ha alguna fita i la pujada es pot protegir bé.

En plena ascensió al Ramougn per l’escalada de la cara E

Des del cim del Ramougn (3011m), unes vistes increïbles de tot el Massif du Neouvielle. Una pujada d’alts volts i la baixada sembla mantenir la tònica. Segueix la ruta d’estiu per l’aresta SE, amb passos tècnics i de molt de tacte. Hi ha fites que ens ajuden a llegir el recorregut més assequible II / III. Amb una corda de 50m o 60m podem evitar la desgrimpada i arribar ràpidament a la part baixa de l’aresta.

Després de la desgrimpada del Ramougn, moment de calçar esquís amb el Lac de Cap de Long a la dreta.

La primera canal amb neu contínua és la que ens permet baixar fins a la base per afrontar l’última pujada al Neouvielle. Decidim pujar per l’estreta canal de neu directes a l’aresta cimera. Un cop a dalt, per coronar, enllacem l’últim tram de la mítica Cresta dels 3 Conseillers. Un tram aeri realment bonic que amb neu ens exigeix ​​molta concentració.
Arribar al Neouvielle (3091m) i resseguir els 360º que ens envolten és desfermar l’eufòria d’una gran jornada.

Des d’aquí, el Ramougn sembla poca cosa.

Des de l’aresta final del Neouvielle, bones vistes del que ja portem a les cames.

Línia d’ascens al Neouvielle. Fregant la clàssica cresta dels 3 Conseillers des de la Breche de Neouvielle.

Tram final de l’Aresta fins al Neouvielle. MÉs exigent i aèrea del que sembla.

Foto finish! Time to ski down!

Desgrimpem els primers 40m de l’aresta NW (molt fàcils) fins a trobar neu contínua i poder calçar esquís per encarar el descens de la glacera. La baixada és de pur plaer (happy ridding). De bon esquiar i molt jugietona. Després de superar la banda rocosa de la dreta, cal envoltar-la fins a tenir el Ramougn a tocar (la lògica ens faria baixar rectes fins al Lac d’Aubert, però és inviable pels murs rocosos i la falta de neu. Caldria anar pel camí d’estiu de l’esquerra i el porteig de tornada és molt llarg). És important seguir prop de la Crete de Barris d’Aubert per poder arribar al coll i baixar en diagonal fins a trobar la ruta de pujada.

Segon tram del descens del Neouvielle. Al fons, el Midi de Bigorre.

Track activitat

Circular entre el Ramoung i el Neouvielle

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *