Publicat per & arxivat en General.

Descobrint una de les meravelles alpínistiques del Pirineu, al Parque Natural de Posets-Maladeta.

Dades d’interès

Sortim de la pista del GR-11 sota el refugi de Viadós, per seguir-la uns metres i ràpidament baixar cap el riu, atravessar el pont de fusta i continuar la pista ample cap a l’esquerra. Comencem a guanyar alçada direcció a la preciosa cabana de la Basa i pugem pel mig del bosc (Pinar del Clot). Pujada exigent i llarga que ens permet guanyar molts metres de cop fins a superar la vegetació i tenir la Cresta de las Mardaneras i les pales del Posets davant fins a trobar el Glaciar de Llardana.

El verd primaveral es fa notar en el camí a la Cabana de la Basa.

Remuntem fins arribar al glaciar, ja amb la impressionant cara nord del Pic Posets davant i el corredor Jean Arlaud ben visible a la dreta. Flanquegem per sota la paret de roca i ràpidament ens plantem a l’entrada del corredor.

Flanqueig fins a l’entrada del Jean Arlaud.

Canviem esquís per grampons i bastons per piolets i fem la primera tirada de 50º molt ràpida fins arribar al primer ressalt de gel. Entre cuatre i cinc metres força verticals que demanen de piolet tracció. El corredor continua amb una pendent molt mantinguda i en la seva part més estrata fins a trobar el segon ressalt. Degut a la gran innivació d’aquesta temporada, la dificultat és menor que de costum. No obstant també el pugem amb piolet tracció. El darrer terç de corredor manté força graus però es va obrint progresivament, amb un darrer ressalt de gel d’un parell de metres. A dalt, una impressionant cornisa ens saluda. Es pot evitar per l’esquerra, tot i que decidim tirar pel dret i, després de pulir-la una mica amb el piolet, superar-la fins al coll.

Primers metres, encaixonat i amb un bon pati.

Segon ressalt de gel, el més gran del corredor.

Sortida apoteòsica per la cornisa final.

Des del coll, ens queden cent metres d’aresta fins al cim del Posets (3369m). Després d’una pujada nevant i amb un cel tapat, el dia s’obre i ens regala unes vistes bestials de les valls veïnes i totes les muntanyes de la zona.

Remuntada des del coll de sortida fins al cim.

Seguim l’espectacular i aèrea aresta nord fins a trobar neu continua de baixada, per poder calçar esquís i iniciar el descens per sota la Cresta de las Mardaneras. Una neu transformada al punt que ens permet gaudir de valent.

Aresta de tornada. Un espectacle d’alçada!

Neu exquisita en tot el descens, especialment a la part alta.

Apurem tant com podem i fem la diagonal per retrobar el camí de pujada pel mig dels pins. Trempejant una mica aconseguim baixar força metres amb els esquís. No obstant, ens queda una travessa en diagonal realment salvatge fins a la Cabana de la Basa. Aquí ja trobem la pista ample que ens porta a Viadós.

Track activitat

Posets pel corredor Jean Arlaud

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *