Publicat per & arxivat en General.

Circular 5 estrelles en una de les zones més maques del Parc Nacional de Sant Maurici. Valls salvatges, estanys de postal i cims estètics units per una solitària cresta.

Detalls tècnics

Preciosa circular que recórrer un dels trams amb més encant del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. Sortim del pàrking de Prat de Pierró direcció al refugi Ernest Mallafré, on enfilem per la vall de Monestero, fins a sobrepassar l’esbelt estany i pujar directes cap al coll.

Majestuós com sempre, l’estany de Monestero amb el pic de Peguera treient el cap.

Un hivern de gran innivació promet llarga vida a l’estany de Monestero.

Des del coll de Monestero, seguim la carena de la dreta que en permet arribar al Pic de Peguera (2950m) després d’un grimpada final. Continuem la ruta resseguint la cresta que ens fa baixar uns metres per travessar un coll i tot seguit pujar cap al Pic de Saburó (2912m). Des d’aquest punt seguim per la cresta de l’esquerra, que perd alçada fins a un gran coll i la torna a guanyar per acabar culminant amb el Pic de Saburó Inferior (2847m).

Des del Tuc de Saburó, un mirador ideal de l’estany Negre i la resta d’estanyets fins al refugi Josep Maria Blanc.

Continuem en la mateixa direcció fins que la cresta es converteix en una tartera direcció al refugi Josep Maria Blanc. Un cop creuada la ruta clàssica de la Carros de Foc, tornem a guanyar alçada just darrera el Pic de Monestero, passant l’estany de Riu i camí del coll de Fonguera o de Valleta Seca. Baixem per la canal de sorra fins adintrar-nos a la salvatge i soltària Valleta Seca, sempre amb la cresta de Monestero a l’esquerra.

A tocar de l’estany de la Coveta, un esstany màgic apartat de la ruta principal.

Estany de Riu i Estanys Escondits des del coll de la Valleta Seca o de Fonguera.

Descens de la Valleta Seca, amb la Serra de Monestero a l’esquerra.

Seguim les fites que, dibuixant un camí que de lluny sembla inviable, ens porten a l’estany inicial d’aigua cristalina. Superem uns blocs i resseguim el Gran Encantat per davant fins que, a l’alçada de la tartera que forma l’enforcadura, agafem un preciós corriol de baixada directe al refugi Ernest Mallafré. En aquest punt desfem pel corriol de pujada fins arribar de nou a Prat de Pierró.

Revitalitzant cos i ment des del millor spa de la zona!

* El track comença després de l’estany de Monestero, just en la bifurcació entre el coll de Monestero i el coll de Peguera.

Track activitat

Pic de Peguera i Tuc de Saburó

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *