Publicat per & arxivat en General.

Dades d’interès

• Punt de sortida i arribada: Pla de la Selva.
  • Distància total: 12 km.
  • Desnivell positiu: 1100m.
  • Altura màxima i mínima: 2808m (Pic de Norís) i 1706m (Pla de la Selva).
  • Llocs d’interès: borda del Gavatxó, lo Sentinella, estany d’Aixeus, estanyol d’Aixeus, Pic Norís, circ d’Aixeus, serra de Monteixo, vistes a la Pica d’Estats …
  • Durada: 5:30 hores.
  • Dificultat: alta si es baixa per l’exposat corredor NO que surt des del mateix cim. Si optem per la clàssica baixada Nord fins a l’estany d’Aixeus, la ruta de pujada i baixada és més assequible i menys compromesa.
  • Material: esquíspells de focagramponspiolet, motxilla, pala, arva i sonda, pals, casc, cantimplora, pal piolet, botes, botiquín, guants.
  • Cartografia: Alpina Parc Natural de l’Alt Pirineu.

Línia de baixada a la cara NO del pic Norís. La canal ample de la dreta és la de pujada.

Ascens i descens amb esquís al Pic Norís (2883m), al Parc natural de l’Alt Pirineu. Sortim una mica més amunt del Pla de la Selva, per la pista fins a la Pleta dels Frares, on enfilem bosc amunt seguint el Barranc d’Aixeus. Passem el Pic Sentinella per la dreta i encarem la darrera pujada que ens deixa al circ d’Aixeus, uns metres per sobre l’estany. Vistes fascinants del Pic de Norís i tota la cresta que el continua fins a la cara nord del Monteixo. Vist que la pujada per la ruta normal (aresta nord) ens suposa perdre alçada, decidim anar directe per una canal molt evident a la dreta del cim. La bona neu acabada de caure ens permet pujar amb les pells fins dalt el coll, superant una espectacular cornisa, tot i que el més sensat és pujar amb grampons i piolet. Des d’aquí, només hem de remontar uns metres per darrera i de seguida som al cim.

Obrint traça direcció a la canal de pujada. A l’esquerra, la sortida del corredor de baixada.

En plena canal de pujada, amb l’estany d’Aixeus a baix.

Darrers metres fins el coll i el dia que sembla obrir-se.

Línia evident que descriu un corredor perfecte des del cim.

Entrant el corredor amb flow i pols de la bona!

Primer tram realment exposat del corredor.

Una finestra de migdia ens regala vistes del corredor des del cim. 20-30 cm de neu pols acabada de caure i una condicions molt estables són motius suficients per llençar-nos pel corredor NO des del mateix cim i fins a l’estany d’Aixeus. Terreny tècnic i esposat, on no hi ha opció de fallar. La línia és evident però amb un pas perdedor a l’entrada.

Passat el primer tram tècnic, el corredor s’obre i permet girs amples a plaer.

Segon tram exposat que acaba en un embut final.

La pujada normal va per la carena oposada igual que el descens menys exposat. Com alternativa interessant, es pot pujar per la canal del track i baixar per la ruta clàssica si es vol fer circular i evitar l’exposada baixada pel corredor NO.

Una línia per al record, que després de somiar-la molts dies ja és al currículum.

Track activitat

Pic de Norís

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *