Publicat per & arxivat en General.

Una circular completa d’esquí i alpinisme en plè Parc National des Pyrenees Occidentales

Detalls tècnics

Sortim del pàrking de més el N de l’estació de Piau Engaly perdent uns metres al costat de la telecorde i anant a buscar el riu Badet que recórrer la vall per sota l’estació. Si no volem perdre massa altura, el primer tram el podem fer seguin la pista, fins a veure el pont i baixar uns metres per poder creuar el riu.

Remuntant el fons de vall, amb el Pic Lentille i el Campbieil de taló de fons.

Deixem a la dreta les parets allavoses dels Pics Campbieil i Lentille, per seguir el curs del Neste de Badet vall endins. El darrer tram de la vall, just quan superem el Pic du Piau a l’esquerra, tendim a la dreta, deixant un primer corredor i arribant a la paret rocosa on comença el couloir String. Estètic i molt evident, és un ascens d’uns 200 metres amb una pendent mantinguda de 45-50º, molt directe fins a la carena. Al mig i trobem un tram estret i una sortida força exposada, amb una espectacular cornisa que evitem per l’esquerra en una pendent de 55-60º on cal estar molt atents.

Deixant enrere el Pic de Piau i la Hourquette de Chermentas, arribant a peu del couloir String.

Superat el pas estret, queda una apretada final fins a treure el cap per dalt.

La sortida del couloir  és realment tiessa tot i evitar la cornisa per l’esquerra. La recompensa no té preu!

Les vistes al coll de dalt son una meravella. El Perdut, el Cilindro, els Astazús, el Vignemale, …

Seguim la carena direcció S primer i SE després, en un tram tècnic pel fil de l’aresta, con cal grimpar algun pas aïllat de III i navegar en terreny mixte. Una aresta molt divertida d’uns dos-cents metres de llarg que ens porta directe al cim del Pic de la Géla (2851m).

Sortint del String, remuntem una pala que ens deixa a l’aresta final.

Aresta somital amb trams mixtes. Exposada i amb bona panoràmica per tots cantons.

Des del Pic de la Gela, amb la vall .. al fons. Gavarnie i el massís del Vignemale a continuació, darrera els núvols.

Desfem uns vint metres per trobar un petit collet que ens permet calçar esquís i iniciar el descens de la cara N del pic. Cal llegir una mica la baixada per trobar neu continua i a la vegada seguir la ruta més evident fins a la Hourquette de Chermentas. En general la baixada tendeix a la dreta, buscant la zona rocosa del camí d’estiu. Superant una petita canal i deixant a l’esquerra zones verticals de roca. Un cop al coll, baixem tota la vall del riu Badet que hem fet de pujada però pel costat dret, trobant una barreja entre neu primavera i pols reciclada.

Desfent els darrers metres del cim per calçar esquí i iniciar el descens.

Descens molt entretingut des de dalt fins a baix, amb molt bones condicions tot i algun tram rocallós.

Si no volem remar massa, és interessant anar resseguint el Pic du Piau sense perdre molt alçada.

Una ruta molt completa d’esquí i alpinisme en un entorn salvatge i plè d’opcions. Una gran font d’inspiració per a futurs projectes. El Pirineu francès sempre té quelcom d’especial!

Aprofitem les darreres llums del dia per fer una parada fanàtica a la boca N del túnel de Bielsa i treure la corda per encadenar una cascada de gel.

Darrer ressalt abans d’arribar a la R.

Inici del primer ressalt a la via Diagonal.

Track activitat

Pic de la Géla pel couloir String

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *