Publicat per & arxivat en General.

Descobrint d’una manera diferent un clàssic del pre Pirineu, la Gallina Pelada (2327m), a la Serra d’Ensija

*Reportatge complert en breu

Dades d’interès

• Punt de sortida i arribada: estació d’esquí del Rasos de Peguera.
  • Distància total: 37 km aproximadament.
  • Desnivell positiu: 1800m.
  • Altura màxima i mínima: 2327m (Gallina Pelada) i 1390m (poble de Peguera).
  • Durada: 7:35 hores.
  • Dificultat: Mitja – alta, especialment pel desnivell acumulat i la llargada del recorregut. Caminant no te cap complicació el recorregut. En bicicleta, la pujada portejant i baixada de la Gallina Pelada és realment tècnica.
  • Llocs destacats: poble de Peguera, Gallina Pelada, vistes al Pedraforca, refugi d’Ensija, ermita de Corbera, ….
  • Material: botes de muntanyamotxilla 20-30 litrescantimploragps.
  • Cartografia: Alpina Rasos de Peguera – Serra d’Ensija.

Gran ruta circular que culmina amb la pujadaa un cim emblemàtic del PrePirineu, la Gallina Pelada, a la Serra d’Ensija.
Sortint del pàrquing dels Rasos de Peguera, baixem per la pista direcció al poble de Peguera. El deixem a la dreta i continuem per la pista de l’esquerra, direcció a la collada de Ferrús i posteriorment a la casa (en ruïnes) de Ferrús. La pista passa a ser un sender estret que s’endinsa en el bosc just abans de la casa de Ferrús.

Primeres vistes ja superada la zona del Ferrús i pujant directes a la Gallina Pelada.

D’aquí pugem amunt per un tram de pedra descomposta fins arribar al coll, on el camí segueix per la vessant oposada direcció a Gòsol. Nosaltres però, girem a la dreta pel sender que puja directa a la Gallina Pelada. Tram molt vertical i exigent que en poca estona ens permet resseguir tota la carena fins a coronar el cim, amb unes vistes precioses del Pedraforca i tot el Cadí fins al Puigmal.

Amb el Pedraforca a primera fila i l’extensió del Cadí a continuació.

A tocar del cim, la carena final és realment estètica i entretinguda.

ültims metres, ja amb el Cap de la Gallina Pelada a vista.

Del cim, baixem per l’altre costat, fins al refugi d’Ensija. Seguim la carena fins arribar al coll de la Creu de Ferro, on baixa un torrent molt estètic entre pedra i arbres. A la meitat es creu amb la pista, però nosaltres seguim el sender fins arribar a la pista que porta al poble de Peguera.

Refugi d’Ensija amb tot el bestiar fent diumenge.

Amb el Pedraforca al fons i el descens del cim de la Gallina a l’esquerra, el pla del refugi s’hi respira molta calma.

Arribats al poble, agafarem una pista que puja passat el cementiri i que ens portarà a l’ermita de Corbera. Ja només ens faltarà l’ascens final (6km) per un PR fins als Rasos de Peguera, aquest cop per l’altre vessant, a tocar del cim d’Estela.

Darreres llums del dia des de Peguera.

Entre el joc d’ocres del bosc, el joc de grisos del cel i el contrast amb les cases de Peguera, la tarda era un espectacle.

La vall que continua des de Peguera juntament amb la Baga de la dreta dibuixaven un cuadre de tardor perfecte.

Camins propis d’un conta de fantasia, amb decorats talment pintats per l’ocasió.

Sens dubte, la millor època per gaudir de la muntanya si el que t’apassiona són els colors, la olor a bosc humit i les fulles volant per acabar morint.

37km i 1800m positius en una ruta preciosa i tranquil·la, per fer a peu, corrents o amb bicicleta (els més agoserats), especialment a la primavera i a la tardor.

Track activitat

Rasos de Peguera – Gallina Pelada

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *