Publicat per & arxivat en General.

Descobrint una muntanya plena d’encant, en una de les zones més precioses del Pirineu. Poder combinar el trekking amb l’escalada d’alta muntanya sempre és un luxe.

Detalls tècnics

Des de l’Ibón de l’Anayet, amb el propi cim a l’esquerra i el Midi d’Ossau treient el cap al fons.

Ruta espectacular a una de les muntanyes més boniques del Pirineu. Combina senderisme, via ferrada, escalada i trekking en un entorn màgic. El Anayet destaca per ser un dels dos volcans del Pirineu al costat del Midi d’Ossau i el seu joc de colors en les roques, així com la solitud de les seves valls propers i l’essència dels seus llacs el converteixen en un pic privilegiat.

Cara nord-est de l’Anayet. Excels com la vall que el segueix. A l’esquerra de la imatge la tartera que hem de travessar i a continuació el tram de ferrata que ens deixa a l’Ibón.

Aproximació cap a la paret est amb la preciosa via d’ascens fins el cim,

Partint del pàrquing de l’estació del Portalet, pugem directes per les pistes d’esquí fins al coll de la dreta, al costat de les antenes. Aquí tenim unes vistes de l’espectacular cara nord del Anayet bestials. Sembla impossible, però per l’esquerra baixa un sender que creua la tartera i ens porta a un mur que cal superar per arribar a la paret est. Hi ha un tram de cadenes que es supera bé, amb la possibilitat d’assegurar-tipus via ferrada. A dalt, envoltem els llacs i en pocs minuts estem als peus del Anayet. La via d’escalada està ben senyalitzada en el seu inici. Compta amb fins a 12 llargs (10 si s’ajunten el 2 amb el 3 i el 10 amb l’11) per cobrir els 350 metres de paret fins al cim. La màxima dificultat és un 5+ en el 4t llarg. La resta es mou al voltant del 4-4 +, amb algun pas puntual exigent però amb molt bona roca i totalment equipada amb plaquetes i parabolts, així com reunions en perfectes condicions. Via per gaudir de l’escalada sense massa patiment i d’unes vistes increïbles en tot moment.

Superant el pas de 5+ en el quart llarg. Realment preciós i entretingut, amb una roca excel·lent.

Un cop a dalt, la panoràmica és la cirereta: el Midi d’Ossau ens saluda, amb el Mont Perdut i el Vignemale traient el cap i més de prop la Penya Telera, el Garmo Negre, els Infernos, …
Baixem per la ruta normal de pujada, primer per una canal encaixada, després per unes cadenes i finalment des del coll per un sender irregular fins arribar al pla i als estanys d’Anayet. Seguim el GR avall fins a trobar una desviació a l’esquerra, just abans de la Punta de la Gola, que ens puja a un petit coll des d’on vam iniciar un descens en diagonal a l’esquerra per travessar una caseta, els telecadires de l’estació de esquí de Anayet i arribar a les pistes per on hem pujat a primera hora.

Descens de l’Anayet, passades les cadenes, la roca volcànica posa color i contrast a a la baixada.

De tornada, el dia ens va regalar aquesta postal. El Midi d’Ossau majestuós.

En total gairebé 11 hores d’activitat per recórrer uns 25km i 1000m de desnivell positiu. Una activitat realment completa per als amants de l’escalada en Pirineu.

Track activitat

Anayet per la via los Balcones de Anayet

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *